Jak zyskać na czasie pracując z Excelem?

Jeśli film nie chce się wyświetlić wyłącz AdBlock i odśwież stronę

pudelko

Zamów teraz i przetestuj

Masz 30 dni na zwrot
zł39
19
  • Ponad 2,5h nagrań w jakości HD
  • Wsparcie trenera
  • 30 gotowych do użycia makr

Dlaczego musisz znać makra?

  • Makra wielokrotnie przyspieszą Twoją pracę z Excelem
  • Dzięki makrom rutynowe czynności wykonają się automatycznie
  • Sprawisz, że Excel zrobi rzeczy niedostępne dla zwykłego śmiertelnika
  • Zwiększysz swoje szanse na awans lub nową pracę
  • Zyskasz sławę i uznanie wśród współpracowników

13 lekcji

Kompletny przewodnik po podstawach makr

30 makr

Użyteczne makra w postaci skoroszytu Excela, pliku txt, oraz filmu, na którym pokazuję jak je wykorzystywać

2,5 h

Całkowity czas trwania wszystkich lekcji kursu

Makra – Automatyzacja pracy to kurs dla osób pracujących z Excelem, które chcą zacząć automatyzować część wykonywanej pracy. Nie jest to kurs programowania z wykorzystaniem języka VBA, tylko kompletne wprowadzenie do świata makr w Excelu. Po ukończeniu kursu będziesz w stanie rejestrować własne, użyteczne makra, lub wykorzystywać i dostosowywać pod swoje potrzeby makra stworzone przez inne osoby.

Do przerobienia kursu, a tym samym pracy z makrami wystarczy dowolna, stacjonarna wersja Excela (czyli taka zainstalowana na komputerze).

Na koniec kursu dostajesz do dyspozycji 30 różnych makr, które możesz dostosować do swoich potrzeb. Działanie każdego z nich pokazuję na nagraniu, a makro udostępniam w postaci kodu w pliku tekstowym i skoroszycie Excela.

Od górnika do programisty

Dariusz Skórniewski - mąż, ojciec, trener, freelancer, współautor książki "Excel - 20 punktów widzenia". Darek zaczynał swoją karierę zawodową jako górnik. Z uwagi na to, iż pod ziemią nie znajdował wyzwań dla swojego potencjału zmuszony był szukać innego miejsca dla siebie. Po latach chęć ciągłej nauki, umiejętność przekazywania wiedzy, oraz logicznego myślenia spowodowały, że sprawdził się w roli trenera Excel i VBA. Darek jest gorącym zwolennikiem samoedukacji i na swoim przykładzie pokazuje, że nie ma rzeczy, których nie można się nauczyć.

Jeśli film nie chce się wyświetlić wyłącz AdBlock i odśwież stronę

Plan kursu:

1. Co to są makra i do czego ich używać?

2. Co to jest VBA?

3. Karta Deweloper.

4. Rejestrator makr.

5. Tworzenie makr za pomocą kodu.

6. Rejestracja importu pliku tekstowego.

7. Dogrywanie makra.

8. Metody uruchamiania makr.

9. Edycja i testowanie makr.

10. Budowa edytora VBA.

11. Moduły.

12. PERSONAL.XLSB – skoroszyt makr osobistych.

13. Różnica między procedurą i funkcją.

pudelko

Zamów teraz i przetestuj

Masz 30 dni na zwrot
zł39
19
  • Ponad 2,5h nagrań w jakości HD
  • Wsparcie trenera
  • 30 gotowych do użycia makr

Jeśli ciekawi Cię jakie makra udostępniłem w ramach tego kursu to przygotowałem ich listę wraz z opisami:

  1. Bez polskich znaków– zamień wszystkie znaki diakrytyczne (ę, ł, ó) na ich odpowiedniki bez „ogonków” (e, l, o). makro dostępne jako procedura i jako funkcja.
  2. Blokuj komórki z formułami– makro, które wyszukuje komórki zawierające formułę i blokuje możliwość ich edycji.
  3. Chroń wszystkie arkusze– procedura, która zablokuje do edycji wszystkie arkusze w aktywnym skoroszycie.
  4. Data z PESELu – funkcja, która z numeru PESEL wyciąga datę urodzenia posiadacza.
  5. Dodaj spis arkuszy– jeśli masz skoroszyt z dużą liczbą arkuszy użyj tego makra. Otrzymasz na początku nowy arkusz, który będzie posiadał listę dostępnych arkuszy. Lista będzie podlinkowana, więc bardzo łatwo możesz przenosić się do wybranego arkusza.
  6. Dopasuj szerokość kolumny – makro w postaci Eventu, czyli samouruchamiającej się procedury. Zadbaj o to, aby szerokość kolumn automatycznie dopasowywała się do zawartości.
  7. Generuj losowe wyniki – potrzebujesz czasem przykładowe dane do wykonania testów? Ta procedura ułatwi Ci zadanie i wygeneruje niezbędne dane.
  8. Historia zmian– stwórz dziennik zmian dokonywanych przez użytkowników. To Event, który reaguje na zmiany dokonywane w arkuszach roboczych.
  9. Lista plików w folderze– wskaż folder, a procedura wygeneruje Ci w arkuszu listę wszystkich obecnych tam plików.
  10. Nazwy arkuszy miesiące– dzielisz raporty na miesiące? To makro powoduje zmianę nazw arkuszy na nazwy miesięcy, więc już nie musisz robić tego ręcznie.
  11. Netto z brutto– ta funkcja pozwala na zwracanie kwoty netto na podstawie kwoty brutto i stawki podatkowej. Argument dotyczący stawki podatku jest opcjonalny i jeśli go nie podasz, to makro zastosuje domyślną stawkę 23%.
  12. Odśwież wszystkie tabele– genialny w swojej prostocie Event, który po aktywacji arkusza powoduje odświeżenie wstawionych w nim dowolnych obiektów, które są powiązane z jakimś źródłem. Dzięki temu nie musisz ręcznie odświeżać każdej tabeli przestawnej.
  13. Otwórz notatnik– potrzebujesz czasem zanotować coś poza skoroszytem? Podepnij to makro pod skrót klawiszowy, za pomocą którego będziesz otwierać notatnik.
  14. Otwórz wszystkie skoroszyty– wskaż kilka skoroszytów, które makro dla Ciebie otworzy.
  15. Pierwsza litera wielka– przygotowałem dla Ciebie dwa makra. Jedno z nich działa jak funkcja Z.WIELKIEJ.LITERY i zwraca każdy wyraz z ciągu tekstowego rozpoczynając go wielką literą, a pozostałe małymi. Druga procedura zamienia zwraca ciąg tekstowy rozpoczynając go z wielkiej litery, ale pozostałe litery są już małe.
  16. Pobierz waluty– procedura wykorzystująca import danych ze stron NBP.
  17. Podziel dane na arkusze – tę procedurę wykorzystasz do podzielenia jednego wielkiego raportu na arkusze. To ty wskazujesz kolumnę, której wartości posłużą za kryterium.
  18. Podziel dane na pliki– funkcja działająca podobnie do poprzedniej, ale tym razem wszystkie dane zostaną podzielone na osobne skoroszyty.
  19. Rozbij wiersze na komórki– ta procedura podzieli tekst zapisany w wielu linijkach jednej komórki. W efekcie każdy wers będzie wrzucony do nowej kolumny.
  20. Twórz tabelę– proste makro, które szybko stworzy nowy arkusz i wstawi do niego tabelę przestawną.
  21. Ukryj pozostałe arkusze– chcesz szybko ukrywać arkusze? To makro Ci pomoże. Przy okazji możesz wybrać, czy chcesz ukryć arkusze lekko, czy tak żeby użytkownik Excela z poziomu skoroszytu ich nie odkrył.
  22. Usuwanie zbędnych znaków– procedura, która pozwala użytkownikowi wprowadzić listę znaków do usunięcia z zaznaczonego obszaru.
  23. Wszystkie pliki do jednego– masz dane z różnych plików przechowywać w jednym? To makro przekopiuje wszystkie pliki z tej samej lokalizacji co Twój plik docelowy. W efekcie dostaniesz jeden plik z wieloma zakładkami.
  24. Wyślij mailem– jeśli używasz Outlooka ta procedura będzie przydatna. Uruchamiając ją wprowadzasz adres, pod który chcesz wysłać aktualnie przetwarzany plik. Możesz też dodać inny zapisany na komputerze plik.
  25. Zamień formuły na wartości– czasem chcesz uniezależnić wyniki formuł od ich źródła, czyli zamienić je na wartości. Zamiast kopiować i wklejać specjalnie wykorzystaj makro, które zrobi to za Ciebie.
  26. Zamknij wszystkie skoroszyty– czy chcesz za jednym zamachem zamknąć wszystkie skoroszyty i zapisać ich zmiany? To makro jest idealnym rozwiązaniem.
  27. Zapisz arkusze do plików– ta procedura tworzy nowe skoroszyty i kopiuje do nich arkusze, tak aby powstało wiele plików z jednym arkuszem zawierającym dane.
  28. Zapisz jako pdf– chcesz szybko stworzyć dokument pdf z aktywnego arkusza? Wykorzystaj do tego makro.
  29. Zapisz plik z datą– procedura, która pozwala na zapisywanie kopii skoroszytu z aktualną systemową datą. Przy okazji tworzy folder z tą datą i jeśli więcej plików zostanie zapisanych tego samego dnia, to pojawią się one w tym folderze.
  30. Znajdź wszystkie maile– świetna funkcja, która działa coś jak WYSZUKAJ.PIONOWO na sterydach. Funkcja znajdzie wszystkie pasujące elementy i zbierze je w ciąg tekstowy w jednej komórce.

Poznaj opinie dotychczasowych użytkowników

„Bardzo dobry kurs wprowadzający do świata VBA. Bardzo fajny zbiór gotowych makr, które można dostosować do swoich potrzeb. POLECAM!”